Integriteta in preprečevanje korupcije
Integriteta in preprečevanje korupcije
Integriteta bi morala biti vrednota in bistvena lastnost delovanja javnega sektorja. Zaposleni v javnem sektorju morajo delovati v dobrobit vseh državljanov, torej v javnem interesu. Integriteta se mora odražati v vseh aktivnostih zaposlenih, procesih in organizacijskih pogojih, tako v notranjem kot zunanjem okolju teh institucij.
Za krepitev integritete, proaktivne kulture preprečevanja korupcije in krepitve sposobnosti identifikacije korupcijskih tveganj ter izbora najustreznejših ukrepov za njihovo odpravljanje, je proces načrta integritete enako pomemben kot sam načrt integritete. Samostojno izdelavo načrta integritete zavezancem narekuje že dolžnost in odgovornost skrbnega upravljanja z javnimi sredstvi, zato najemanje zunanjih izvajalcev terja res utemeljene razloge.
Za krepitev integritete, proaktivne kulture preprečevanja korupcije in krepitve sposobnosti identifikacije korupcijskih tveganj ter izbora najustreznejših ukrepov za njihovo odpravljanje, je proces načrta integritete enako pomemben kot sam načrt integritete. Samostojno izdelavo načrta integritete zavezancem narekuje že dolžnost in odgovornost skrbnega upravljanja z javnimi sredstvi, zato najemanje zunanjih izvajalcev terja res utemeljene razloge.
Načrt integritete (zgibanka)
Klikni tukaj za prikaz prilog
ZAKON O INTEGRITETI IN PREPREČEVANJU KORUPCIJE
Klikni tukaj za prikaz prilog
PREJETA DARILA
Državni in drugi organi ter organizacije, ki so dolžne voditi sezname daril, morajo Komisiji za preprečevanje korupcije skladno z 32. členom Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije najkasneje do 31. 3. tekočega leta posredovati kopije teh seznamov.
Komisiji je treba sporočiti podatke o darilih, ki jih prejmejo funkcionarji ali njihovi družinski člani, ter o darilih, ki jih prejmejo državni organi, organi lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil kot institucije, katerih vrednost presega 25 evrov. V seznam daril, ki se sporoča komisiji, se ne vpisujejo darila, ki so jih prejeli javni uslužbenci ali drugi zaposleni, ki nimajo statusa funkcionarja. Organi, pri katerih ne delujejo funkcionarji, so dolžni komisiji poročati le podatke o darilih, ki jih prejmejo kot institucije.
Klikni tukaj za prikaz prilog
OCENA KORUPCUSKIH TVEGANJ IN TVEGANJ ZA KRŠITEV INTEGRITETE V SlOVENSKIH OBČINAH
Klikni tukaj za prikaz prilog
Omejitve poslovanja s subjekti, povezanimi s funckionarjem ali njegovimi družinskimi člani (zgibanka)
Klikni tukaj za prikaz prilog
Lobiranje - nejavno vplivanje na odločanje oblasti (zgibanka)
Klikni tukaj za prikaz prilog